31.12.2012 Dragonliitto on lahjoittanut Lastenklinikan os. K7:n lahjoitustilille 8.825 euroa.

21.8.2010 Urheilusuorituksena erinomaisen vastaanoton saanut Dragonmaili uusitaan kesällä 2011.

17.4.2010 Viime elokuussa tapahtuman järjestäjät julkistivat uutisen, jonka mukaan Kaisaniemen lahdella ei melota vuonna 2010 ja että tapahtumalle mietitään uutta "formaattia".  Nyt se voidaan julkistaa näillä sivuilla - se on nimeltään 1852 metrin mittainen Dragonmaili.

Näillä sivuilla julkaistaan nyt perusidea tulevasta tapahtumasta, mutta kaikenlaista oheistoimintaa suunnitellaan ja sivuja tullaan kippariohjeiden muodossa päivittämään.

18.8.2009 Vuoden 2009 melontatapahtuma on onnellisesti saatu vietyä lävitse.  Dragonliitto onnittelee mitalisteja ja kiittää kaikkia melojia hyvistä suorituksista ja rehdistä urheiluhengestä.

Juhlavuoden tapahtuma oli viimeinen tämän formaatin mukainen tapahtuma Kaisaniemessä.  Millä tavoin lohikäärmemelontatoiminta jatkuu, niin se selviää syys-lokakuun aikana.  Tiedotamme ns. vanhoille joukkueille uusista kujeista loppuvuoden aikana.

Tänä vuonna jaetut kiertopalkinnot palautetaan tavanomaiseen tapaan elokuun alkupäivinä kisajärjestäjälle.

14.01.2009 Vuosia 2007 ja 2008 koskeva lahjoituspottimme 13.950 euroa  on suoritettu tänään tilisiirtona klinikan tilille.  Erillistä lahjoitustilaisuutta ei tänä talvena järjestetä.

28.07.2008 Kiinan Kansantasavallan Suomessa toimivan suurlähetystön joukkue on aloittanut lajiharjoittelun elokuussa Kaisaniemen lahdella järjestettävää kilpailua varten.  Ensimmäisissä harjoituksissa keskityttiin rennosti tapahtuvaan perusmelontaan ja 20 vedon lähtöharjoituksiin.  Meno on parantunut viime kaudesta huomattavasti ja tämän joukkueen meno harjoituksissa ennustaa myös hyvää kilpailutulosta.  Alla pari valokuvaa joukkueesta.

12.12.2007 Perinteinen lahjoitustapahtuma HUS Lasten ja nuorten sairaalassa siirtyy tammikuulle 2008 aikataulusyiden vuoksi.

16.5.2007 Kiinan Kansantasavallan suurlähetystön kulttuuriosasto Suomessa ja Suomen Dragonliitto Ry ovat sopineet yhteistoiminnan aloittamisesta suomalaisen dragonmelontatoiminnan kehittämiseksi, kiinalaisen kulttuurin edistämisestä Helsingissä sekä suomalaisten yritysten ja suurlähetystön välisten suhteiden luomisesta Dragon 2007 tapahtuman yhteydessä.

Yhteistoimintasopimus lienee lajissaan ensimmäinen suomalaisen urheilujärjestön ja vieraan maan välinen.  Dragonliitto on omalta osaltaan edelläkävijä.

Vuonna 2007 toteutetaan mm. yritysjoukkueiden seminaari (kohderyhmänä kippari + yritysjohto), Pekingin olympialaisten esittelyä Kaisaniemessä ja todennäköisesti Kiinan Dragonliiton valmentajavierailu Helsinkiin elokuun alussa.

Yhteistoimintaa koskeva sopimus allekirjoitettiin Kulosaaressa 16.5. Allekirjoittajina toimivat kulttuuriasiainneuvos Wu Shiguang ja puheenjohtaja Matti Rahikka.

25.1.2007 Ylipormestari Jussi Pajunen, Suomen Dragonliiton edustajat ja varsin suuri joukko melontajoukkueiden kippareita vieraili Lastenklinikalla suorittamassa viime elokuun melontojen avulla kerätyn rahasumman lahjoittamisen klinikan edustajille.

Tänä vuonna lahjoitustilaisuuteen osallistuneilla oli mahdollisuus vierailla myös teho-osastolla, mistä yksi kuva turvallisuuspäällikkö Kari Jokisen ottamassa kuvasarjassa. Laitteessa näkyy tarkasti katsomalla myös lahjoitusta osoittava kultainen dragonmitali.

21.12.2006 Perinteinen joulukuinen lahjoitustilaisuus HUS:n Lasten- ja nuorten sairaalassa siirtyy tammikuulle aikatauluongelmien vuoksi.

Lahjoitus varat on maksettu klinikan tilille.  Lahjoituksen määrä on ensivaiheessa 10.000 euroa, mutta kasvaaa hieman kunhan "mattimyöhäiset" joukkueet ovat hoitaneet omien osallistumismaksujensa suorittamisen järjestäjän tilille.

23.5.2006 Ilmoittautuminen on lähtenyt hyvin käyntiin ja joukkueita on tässä vaiheessa selvässti enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan.  Hienoa!

19.12.2005 Suomen Dragonliitto ry ja Helsingin Kanoottiklubi ry lahjoittivat melonnan suojelijana toimineen kaupunginjohtaja Jussi Pajusen avustamana eilen 20.12. HUS:in Lasten- ja nuortensairaalan osasto 7:lle 16.275 euroa käytettäväksi vastasyntyneiden tehohoidossa tarvittavan uuden hengityskoneen hankintaan. Lahjoitetut varat kertyivät viime elokuussa Kaisaniemen lahdella Helsingissä järjestetyn lohikäärmemelontatapahtuman osallistumismaksuista.  Järjestäjät ovat lahjoittaneet 15. vuoden aikana klinikalle jo yli 450.000 euroa.

Koko maan tasolla on dragonmelontatapahtumien avulla kerätty lasten terveydenhoidon edistämiseen yli 1.000.000 euroa vuodesta 1990 alkaen, summa lienee suurin urheiluväen lahjoitus maassamme?  Melontatapahtumien järjestelyistä ovat vastanneet paikalliset melontaseurat ja ne ovat samalla voineet tapahtumajärjestelyillä kartuttaa oman varanhankintansa tuottoja.

Lahjoitustilaisuuden yhteydessä julkistettiin myös pukeutumiskilpailun palkinnot.  Tiistaipäivän voittajaksi nimettiin Nessien Selättäjät, keskiviikon voittajaksi Nina ja hiukkaset ja torstain parhaaksi pukeutujaksi Valtion Mela - Statens Paddel.  Kukin joukkue palkittiin avantouintisafarilla Helsingin Melontakeskuksessa tammi - helmikuussa 2006.

Samassa yhteydessä julkistettiin nopeiden ilmoittautujien palkitut.  Asianosaisille ilmoitetaan palkinnoista henkilökohtaisesti.  Palkintona on Helsingin Kanoottiklubin tarjoama melontakurssipaikka joukkueen kipparille.

Tonox Oy:n lahjoittaman arvontapalkinnon voitti Tocoman.

Go To Top